niedziela, 15 sierpnia 2021

Dzisiaj jeszcze można.

 "W tekście słyszymy o wizji utopijnego lepszego świata, bez nieba, bez piekła, bez religii, bez ojczyzn i jakiegokolwiek prawa własności. Wszyscy żyją w jakimś utopijnym pokoju jak bracia i siostry. I to marzenie jest jakąś wizją, ale słusznie pyta jeden z redaktorów katolickich - czy świat naprawdę będzie 
lepszy, gdy znikną granice między dobrem a złem, gdy staniemy się ludźmi bez granic, 
bez ojczyzn, bez kultury, tradycji, a nade wszystko bez Boga? – pytał metropolita, co zgromadzeni nagrodzili oklaskami" słodko-trująca utopia





8 komentarzy:

  1. Ciekawość zabiła kota :) I po co klikałam na link?
    To absurdalne puszczać Imagine na tych igrzyskach dziwacznych...a może nie?
    Zastanowię się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja podziwiam czujność duchownego. Zobaczył, posłuchał i właściwie zareagował. Koniec z marzeniami o utopijnym pokoju:):):)

      Usuń
  2. Na szczęście dla wielu autorytet Lenona większy niż metropolity

    OdpowiedzUsuń
  3. Patrzę na tych biskupów i jest mi ich żal. Głupota jest ciężką i nieuleczalną chorobą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem pewna czy to głupota, bo dla mnie ich zachowanie jest pełne wyrachowania i cynizmu. Są gotowi zrobić wszystko, aby tylko utrzymać władzę nad owieczkami. 2000 lat władzy uzależnia, a ołtarz to zyskowny stołek.

      Usuń
    2. wyrachowanie i cynizm - dla mnie to jednak cecha glupich ludzi, bezwartościowych intelektualnie, takich głupich z wyboru.

      Usuń
    3. Jak najbardziej się zgadzam z Twoją definicją "głupoty z wyboru"

      Usuń