czwartek, 22 grudnia 2022

Jeszcze zima.

 

Robota dzięcioła:)


Ubywa śniegu:)



Paląc w tym palenisku, gotuję posiłki, suszę owoce, buty, piekę ciastka (czasem), grzeję wodę i ogrzewam dom. Palę jedynie drewnem, a popiołem nawożę ogród. Bardzo chciałabym wierzyć, że emisja CO2 ze spalania drewna (nie palę drewnem z drzew iglastych) jest niewielka, a jak jest naprawdę, chyba nikt do końca nie wie. Ja im więcej czytam na ten temat, tym mniej wiem. Liczę, że przy zrównoważonej gospodarce leśnej większość CO2  z mojego komina jest pochłaniane przez lasy w tym też przez mój :) Sadzenie lasów wszędzie gdzie to jest możliwe, ma wielki sens, tym bardziej że młode lasy pobierają więcej CO2 niż stare. Moim marzeniem jest, aby każdy rolnik miał obowiązek zasadzić hektar lasu na każde 10 hektarów użytkowanego pola.


4 komentarze:

  1. Podobno sosna produkuje najwięcej tlenu. Myślę, wiedza bardziej służy cwaniakom na wyciąfaniu i zarabianiu większych pieniędzy niż na prawdzie. Wiele dobrego życzę. Bardzo sympatyczna skarpetka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny piec. Pamiętam, jak w młodsci jeździłam na sadzenie lasu, to były wspaniałe czasy.

    OdpowiedzUsuń