poniedziałek, 3 lutego 2020

Rzeka w lutym.

Wody w Bugu jest niewiele więcej, niż było jesienią. Wciąż czekamy na wielkie deszcze, wielkie śniegi.






Ten teren porośnięty szuwarami i trzciną powinien być już za miesiąc pod wodą. Teraz jest tam tak sucho, że można obawiać się jedynie pożaru. Przemierzyłam go w zwykłych butach.



 Na pocieszenie :)
Surówka z forsycją, czyli surówka o nazwie "obskubany bukiet":)


Luty jest najlepszym czasem na picie herbatek iglastych. Każdy powinien chociaż raz w życiu spróbować, jak pięknie pachnie i świetnie smakuje las iglasty zamknięty w filiżance:)


9 komentarzy:

  1. A przepisik na "oskubany bukiet" będzie? Jak ładnie poprosimy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo:)
      Najważniejszym jest tu wcześniejsze ułamanie gałęzi z forsycji i brzozy. Po kilku dniach na tym bukiecie pojawią się kwiaty i listeczki. Takowe smakołyki obrywamy i dodajemy do natki pietruszki, rukoli, listeczków sałaty i szczypioru. Z powodu braku zimy pozostawiona na polu i w tunelu zielenina jest całkiem ok. Oczywiści można też kupić:)
      Ja surówkę posypuję obficie kurkumą, pieprzem i polewam olejem lnianym.

      Usuń
  2. Na te wielkie śniegi to chyba nie ma co liczyć, ale na suszę w lecie jak najbardziej.
    Oooo zrobiłaś mi chęć na herbatkę z forsycji, zaraz idę po gałązki do flakonu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Herbata, sałatka ekstra... Brak wody, to zapowiedź suszy i kiedy czytam na niektórych blogach komentarze, że media wymyślają zmiany klimatu, okropna retoryka, że zwyczajnie jest tylko cieplej na ziemi... smutno mi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wtedy przypominam sobie wszystkie brzydkie słowa.
      W tym roku jest mi jakoś wyjątkowo trudno wykrzesać z siebie choćby odrobinę optymizmu.

      Usuń
    2. mam podobnie, i mimo że robię mnóstwo interesujących rzeczy, jakoś mnie to nie cieszy... ciężar myśli jest przytłaczający. Bo jaka przyszłość czeka moją wnuczkę... ech

      Usuń
    3. Niestety teraźniejszość niesie nam więcej lęków niż radości.

      Usuń
  4. na taką herbatkę to bym wpadła... jakoś tak cieplej na sercu się zrobiło... dziękuję.

    OdpowiedzUsuń