czwartek, 14 kwietnia 2022

Wiosna wojny.

 Pomidory odmiany Remiz czekają na cieplejszy czas, bo nawet w tunelu jest jeszcze za zimno.


A ten jak zawsze na wszystko ma oko:)



Resztki zalane olejem posłużą dłużej.


Zaprawianie czosnku popiołem drzewnym.


W tunelu już jest:)

Odważyłam się dokupić jaj białe towarzystwo. Może w przyszły roku zakwitnie.


 W lasach robi się biało od zawilców:)



Pierwsze kaczeńce.


Tylko że ta wiosna to wiosna wojny i z wielkim zachwytem i z wielką trwogą na nią patrzę.

"Wiosna wojny! Pęcznieje od ludzkiego nawału,
dojrzewa ciężko w tunelach przywalona ziemia,
bekowisko materii - ryczy.
Chwila - pierwszy zielony pak przepełni powietrze
sine, spalone radem, prądem elektrycznym,
chwila -

Na urodzajnym bruku, który już się zaczerwienił,
w wigilię drugiego wystrzału
czekam:
tłumię poemat."

Julian Przyboś

6 komentarzy:

  1. Pięknie, biała magnolia... widziałam w przelocie u sąsiadów kwitnące magnolie, ale nie zdążyłam w tym roku wyjść z aparatem. Chcę zaprawić czosnek, dobrze, że mi przypomniałaś. Wiosna wojny, pęcznieje - nie można było tego lepiej ująć.

    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poeci i poetki zazwyczaj umieją nadać słowu moc.

      Usuń
  2. u mnie jeszcze zimowo, kwiatów magnolii nie widać

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak po zimie, nawet najcięższej nadchodzi wiosna tak po wojnie nadejdzie pokój i odrodzenie.

    OdpowiedzUsuń