piątek, 10 listopada 2017

Syf na zaziębienie i wszelkie katary:)

Mikstura ta nosi w mojej rodzinie nazwę Syf. To z powodu jej smaku i zapachu, a nie skuteczności w  zwalczaniu infekcji. Odkąd ją robię, nikt z domowników nie bierze antybiotyków i innego (szeroko i głośno reklamowanego) badziewia.
Skład:
cebula  pokrojona - 1 i 1\2 szklanki
czosnek  pokrojony- 3\4 szklanki
kurkuma - 3 czubate łyżki
chrzan tarty - 1\2 szklanki
ostra papryka - 4 sztuki spore
imbir drobno krojony, albo tarty - 3\4 szklanki
goździki całe - 2 łyżki
ocet własny - litr (można trochę więcej)
Mieszamy syf codziennie. Po 10 -14 dniach zlewamy przez sito. Ja trzymam miksturę w lodówce przez kilka miesięcy. Dorośli 3 razy dziennie po 2 łyżki  (córka brała do 5 razy w pierwszym dniu kataru, ale to już ekstrema:) . Syf był też testowany przy jelitówkach:) + kasza jaglana, przez trzy dni. Można rozcieńczyć wodą. Dawki dla dorosłych. Jeśli komuś przeszkadza zapach, idzie do pracy\szkoły, można wypić kilka łyków prawdziwej kawy i po kłopocie.
Zrobiony porą jesienną ze świeżej cebuli, chrzanu i czosnku jest znacznie mocniejszy\skuteczniejszy. Wiosną daję zazwyczaj tych składników nieco więcej. Ten przepis znalazłam kiedyś dawno temu w sieci. Zmodyfikowałam go na potrzeby własnej, dorosłej rodziny.



Ciasto na jutrzejszy Dzień Niepodległości:)
 Placek z mąki kokosowej z jabłkami.

4 komentarze:

  1. No, ale jakie są proporcje? tak mniej więcej...i czy tam jest tez woda, czy tylko ten ocet?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już, już:)Tylko sam ocet domowej roboty, albo sklepowy bardzo dobrej jakości.

      Usuń
  2. Wspaniały Syf. Syf nad syfy, samo zdrowie. U mnie od jesieni do wiosny bazą jest imbir, zresztą jestem chyba od niego uzależniona ;)
    Lubię takie placki, są najlepsze, nie znoszę zaś takich z masami, tortowatych, zwykłe placki ponad wszystko :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten placek jest ulubieńcem mojej córki:). Ja teraz jestem na samych warzywkach. Muszę jakoś uregulować swoje szalejące ciśnienie. Imbir też lubię, a na święta piekę bardzo imbirowe ciasteczka:)

      Usuń