wtorek, 16 maja 2023

Zbrodnia to niesłychana - tulipan tuli pana. (Sztaudynger)

 Wszystkie odmiany wcześniejsze już przekwitły. Kwitną tylko nieliczne.U mnie tulipany rosną wszędzie, bo i w sadzie pod drzewami owocowymi i w lesie i w pokrzywie i w trawie i w ogrodzie. Najmniej ich rośnie w ogródku kwiatowym. Niezmiernie jest mi żal wyrzucać wykopane cebulki i stąd moje tulipany tulą się do wszystkiego:)


















***

W Chinach mają Rok Zająca, a ja mam rok kurczaka:)


Tym razem jest to mieszanka, bo 6 wysiedziała kwoka, a reszta z inkubatora. Na ten czas jest ich 9, ale to nie koniec:) Łączenie stada nie jest łatwe:(





8 komentarzy:

  1. Zadziwiające miejsca wybrały sobie Twoje tulipany, a ile odmian, takie botaniczne też były u mnie, ale od jakiegoś czasu ich nie widuję, pewnie też myszory wcięły. Przestałam sadzić cebulowe, byliny też wypadają, nornice podgryzają, pewnie zostanę na rodzimych, zastanych tutaj. Jakieś rudbekie, dziewanny, bodziszki, z naturą nie wygra 😄 Pamiętam z domu rodzinnego puszyste kulki z kwoką, bo na zewnątrz było za zimno, jako dzieci zaprzyjaźnialiśmy się z nimi. Jak dawno to było ... Maria z PP.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cebulkowe można sadzić w takich drucianych albo plastikowych koszyczkach i wtedy nornice nic im nie zrobią. Ja sadzę dużo cesarskiej korony. Nornice jej nie lubią. Możesz wysiać też duże ilości nostrzyku. Nornice odstraszy, a pszczoły będą mieć pożytek.
      M

      Usuń
  2. Mnie też tulipany kwitnące w każdym wybranym przez siebie kącie nie przeszkadzałyby, bardzo lubię. Kurczaki śliczne, trzymam kciuki za powiększające się w harmonii stado :* niech będzie miło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie jest natknąć się, idąc wśród własnych chaszczy na kwiatki niespodzianki. Dzisiaj wśród traw odkryłam piękne goździki kamienne:)
      Na ten rok zakończyłam rozmnażanie kur. Jeszcze tylko dojdą pantarki od brata i dosyć. Biegam od samego rana od jednych do drugich, bo to jeść i pić ciągle chce, a w nagrodę kwoka dziobła mnie w dłoń:)
      M

      Usuń
    2. Wdzięczność i miłość, skąd ja to znam, hehe, to dziobanie :P

      Usuń
  3. Ależ u Ciebie tych Panów tuli Pana, dlaczego u mnie cosik zjada cebulki i sadzę 10 a przezimuje 3?

    OdpowiedzUsuń