niedziela, 17 stycznia 2021

W lesie i nad rzeką:)



Szybki spacer w mroźną (-12) niedzielę.  Dzielnie pokonaliśmy mróz, wiatr, śnieg i 5 kilometrów:)


 W tych lasach jesienią napotkano całą rodzinę wilków. Bagniste i częściowo niedostępne terany są znakomitą kryjówką dla tych drapieżników. Może i ja kiedyś będę miała szczęście. Wilcze zdjęcie wykonał Podleśniczy Paweł Andruszewski z Leśnictwa Ostrowy. 


Wycinka dębów w Leśnictwie Ostrowy (lubelskie) w tym samym gdzie napotkano wilki.


Pierwsza w tym roku kra na Bugu. Jak na razie stan wody jest całkiem wysoki i może rzeka znowu rozleje się po łąkach, czego jej serdecznie życzę:)



 
Krajobraz nieco  nostalgiczny.




I wiersz przypadkiem przeczytany:)

"Mój świat jest moim światem
nie mogę go przed wami otworzyć
a gdybym nawet opisał
te posągi dwunastu miesięcy
schowane w gęstej zieleni
to każdy z was zobaczy
inną zieleń
posąg inny
i nie taki ogród"
(J. Iwaszkiewicz, Ogród zielony w zimie)

14 komentarzy:

  1. Wiatr i mróz dają nieźle popalić zimą, zwłaszcza na spacerze, mnie łzy leją się z oczu bez ustanku; pierwszy raz widziałam Bug 2 lata temu, bardzo podoba mi się ta rzeka; wilki są wszędzie, myślę, że uda Ci się je zobaczyć, bo nawet z auta można je niekiedy wypatrzeć na przestrzeniach; rozległe pola i biel, wszechobecna biel tęskniliśmy za takimi widokami; pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bug jest piękny o każdej porze roku:)
      Z wilkami jakoś na razie mi nie po drodze. Nie dawno za to zamieszkały na Lubelszczyźnie żubry i fajnie by było, aby podobało im się u nas:)

      Usuń
  2. Pierwsza prawdziwa zima od wielu lat, przynajmniej w naszym regionie. Nie lubiłam nigdy zimy, a teraz się nią cieszę. Szkoda mi wilków, niedługo je wybiją. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio na Roztoczu myśliwy zabił przewodnika stada. Wielka strata:(

      Usuń
  3. Kocham zimę, jest cudnie :) I ja mam nadzieję, że Bug rozleje się ładnie. Bardzo to potrzebne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy wiosną, jak to będzie z tym kapryśnym Bugiem:)

      Usuń
  4. Teraz w całej Polszcze zima śnieżna i mroźna, nacieszajmy się nią do sytości.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie. A teraz odwilż, śnieg wsiąka w ziemię. Dobrego cokolwiek gdziekolwiek 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać, pogoda zmienną jest niczym decyzje naszego rządu i nigdy nie wiadomo co nas czeka za chwilę:)

      Usuń
  6. Wiersz przygarnę na zarazę, bo dawno nic nie publikowałam. Pozwalam sobie :* świetne zdjęcia, bardzo przyjemna biel i wieści o Bugu :)

    OdpowiedzUsuń