wtorek, 23 lipca 2024

Znów wędrujemy ciepłą ziemią...



Burze niosące ze sobą zniszczenie, ale i wielką życiodajną moc deszczu. Te najstraszniejsze jak na razie nas omijają. 


                                                             Nadbużański bezmiar:)



Kocanka piaskowa i moje brzozowe kijki do wędrowania:)


Drugi co do piękności, bo po lnie, błękit.
Zdjęcie prześwietlone, bo słońce paliło już niemiłosiernie.


Moja bardzo ulubiona roślinka. Cykoria podróżnik:)

 
 Goździk kropkowany



I Roztocze.


I odpoczywamy:)



Jeden z ulubionych moich wierszy.
Za kilka dni mnie kolejna rocznica śmierci poety i nadal żal ściska serce. 
Wojna jest najstraszniejszym wynalazkiem ludzkości.


A w tej aranżacji mamy nieco inny wydźwięk tego utworu. Wszyscy jeszcze doskonale pamiętamy nasze leki i odgórne czasem durne ograniczenia.







10 komentarzy:

  1. Wykonanie z chórem bardzo mi się podoba!
    Dziś oddech od upałów, ale czy popada? zobaczymy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas nadal gorąco. Teraz jest już 34 stopnie.
      Zaczynam się już przyzwyczajać:):)

      Usuń
  2. To jest chyba rok cykorii podróznika. Tyle, co tego lata jeszcze tej pięknej rośliny nie widziałam. Niebieszczy sie cudnie! Kocanki z kolei u nas nie widać. Takze dziewanny niewiele. Za to dziurawiec i wrotycz żółcą sie wszędzie. Pieknie jest po prostu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas co roku wyrasta mnóstwo cykorii, a kocanka ma swoje ulubione miejsca i niestety jest jej coraz mniej. Wrotyczu, dziurawca mamy istne zatrzęsienia, a i krwawnika, dzikiej marchwi i pasternaku też mnóstwo. W tym roku łąki i nieużytki pięknie kwitną.

      Usuń
  3. Pięknie spiewa Grzegorz Turnau wspaniałe słowa...
    Najbardziej lubię polne kwiaty i takie bezkresne łąki...
    Serdeczności pozostawiam
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  4. Goździki i kocanki lubią piaszczyste, suche podłoże, a ja już czuję w wyobraźni zapach sosen i macierzanki, bardzo lubię. Tylko Roztocze funduje mi takie atrakcje 😀 pozdrawiam Maria z Pogórza Przemyskiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację:). Roztocze pięknie pachnie, a szczególnie w gorące, słoneczne dni.
      M

      Usuń
  5. Piękne polne kwiaty... lato sparzone jak pokrzywą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko lato, bo i ja czuję się podobnie. Może to przedsmak starości. Jakaś niemożność wszystkiego się mnie uczepiła. Bywały w moim życiu znacznie gorsze chwile i trochę mnie to dziwi.
      M

      Usuń