sobota, 9 grudnia 2017

Prawo do drogi




"Szło, szło                                   
Szło słowo, szło,
szło przez noc,
chciało świecić, chciało świecić.
Popiół.
Popiół, popiół.
Noc."
(Paul Celan 'Przez ciasną bramę') 







Z Irlandzka
Daj prawo do drogi 
po schodach życia 
nad ścieżką snu, 
dróg prawo 
nad ścieżką snu, 
prawo, bym darń mógł w zboczu 
serca ciąć, 
jutro
Paul Celan przełożył Feliks Przybylak


Autorem obrazków jest Gao Xingjian
Więcej o tym artyście znajdziemy na stronie http://www.odetoart.com/?p=artist&a=64,Gao%20Xing%20Jian 

3 komentarze:

  1. Niemiłowany idę drogą,

    Idę sam jeden - bez nikogo,



    Pełen żałości i goryczy

    Idę bez celu sam i niczyj.



    Złe niepokoje serce pieką,

    Dom niedaleko, lecz daleko,



    A ja tak smutnie i ubogo

    Idę bez celu, idę drogą,



    I niepotrzebny już nikomu

    Idę i wracam - nie do domu.



    Ileż mi życia pozostało?

    Nie wiem. Za dużo czy za mało?



    Śnieg jest na prawo i na lewo,

    Na lewo słup, na prawo drzewo,



    A ja tak idę sobie drogą

    Niemiłowany przez nikogo.



    Nikt mnie nie żegnał, nikt nie czeka,

    I wisi ciemność niedaleka,



    A ja, czekając aż się zmierzchnie,

    Idę - poeta! Jak to śmiesznie...

    Jan Brzechwa

    Prawda,że piękny i tak mi tu pasuje :)

    Pozdrawiam sobotnio :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam się na takiej poezji,jest dla mnie za ciężka..Obrazy smutkiem owiane. Nie pasują do mnie..Ale pewnie mają głęboki sens .Tylko ja nie umiem odczytać tego..Nie powiem ,z ciekawością przeczytałam::)Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń