środa, 12 kwietnia 2017

No i gdzie ten deszcz pada?



Czekałam na deszcz z sadzeniem truskawek a doczekałam się zimna i silnego wiatru, Deszcz nie padał i nie pada. Ziemia w ogrodzie biedna, sucha. Truskawki posadziłam, podlałam (Pandora, Polka, Elkat). Czekamy teraz razem na deszcz..




Jajka z kminkiem w cebuliniu i jajka w occie balsamicznym robię dla synowej i dla siebie. Nikt inny ich nie lubi i nie je. Cebulinie płuczę, wkładam jajka i gotuję. Po 10 minutach wyjmuję jajka. Kilka z nich stają się byczkami do ozdoby świątecznego stołu.


Cebulinie przecedzam, dodaję duże opakowanie kminku, trochę pieprzu w ziarenkach, gałązkę jałowca, szczyptę soli i gotuję 10 minut. Jajkom wcześniej wyjętym z cebulinia obtłukuję skorupki. Jajka wkładam do słoika, dorzucam ząbek czosnku i zalewam gorącym cebuliniem z kminkiem. Można potrawę robić kilka dni wcześniej. Oczywiście przed podaniem na stół jajka należy obrać. Ocet balsamiczny gotuję z rozmarynem, kieliszkiem ziołowej nalewki (wyrób własny) kieliszkiem czerwonego wina (wyrób własny). Tym zalewam ugotowane i ubrane ze skorupek jajka. Oba słoje trzymam w lodówce.



6 komentarzy:

  1. u nas na Kaszubach pada i pada, a zieleń aż kipi... tylko zimno troszeczkę. Smak zupełnie nie znany, z chęcią poczytałam ze zdziwieniem przyglądam się...
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę tego deszczu. W moich stronach jest takie powiedzenie, że jak długo deszcz nie pada to znak, że ktoś płot w niedzielę grodził. Trzeba taki płot rozgrodzić i deszcz spadnie. Tylko jak tego Kogoś znaleźć.
      W zeszłym roku zrobiłam jajka z kurkumą. Były pięknie żółte ale w smaku nie ciekawe :)

      Usuń
    2. to ja poprosze potem zdjęcie tych naprzemiennie ułozonych :)

      Usuń
    3. Postaram się nie zapomnieć:)

      Usuń
  2. jaja trochę na wzór irlandzki, tylko, że tam wyłącznie w zalewie octowej... brrr, a te jakie w smaku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te z kminkiem są bardzo dobre, te z octem balsamicznym (i resztą)są słodko - kwaśne. Mi smakują takie dziwne potrawy ale ja to ja:). Robiąc zalewę należy kierować się własnym smakiem i tak dobierać różne dodatki. Pokrojone w ćwiartki i ułożone naprzemiennie ze zwykłymi jajkami (białymi)naprawdę ładnie się prezentują.

      Usuń